De reüll
La joguina de dins la xocolata
Que hi ha partits que fan carrera política de tot allò que fa l’adversari no és cosa nova, però no per ser tan conegut deixa de fer fàstic. La dreta més rància i, diuen, liberal, s’ha alarmat per l’anunci del ministre Alberto Garzón de prohibir la publicitat, adreçada a infants, d’aliments poc saludables, d’aquells de consum esporàdic com són les xocolates (dites amb llet però farcides de sucres), els sucs industrials i la brioixeria elaborada amb greixos insaturats. S’ha de ser molt ignorant o tenir interessos (declarats o ocults) en la indústria alimentària per defensar la publicitat que anuncia amb músiques, colors i dibuixos de moda, joguinetes de reclam dins dolços elaborats pràcticament de sucres que provoquen, entre d’altres, obesitat, diabetis i problemes bucodentals. No es tracta de fer-se una foto endrapant un panellet com a rebel·lia: el problema no és el consum ocasional de dolços, sinó la menja continuada i diària de productes que els infants reclamen perquè els tenen normalitzats gràcies a la publicitat tolerada. A la canalla les coses els entren pels ulls. Preguntin a qualsevol pare si prefereix anar a comprar sol o acompanyat dels fills. Els que volem que la salut els acompanyi de per vida, ens felicitem, malgrat els comprem Donuts de tant en tant.