Editorial

Endreça al sector dels cotxes amb conductor

El decret català sobre la regulació dels vehicles amb conductor posa ordre en un sector amb dura competència envers el taxi tradicional i amb uns criteris més raonables de la situació de la qual venim. Les restriccions que a partir d’ara rebran els VTC no solament donen protecció al servei de llarg historial i implantació territorial tradicionalment prestat a la ciutadania pels taxistes, sinó que també serveixen per endreçar el tema amb criteris més objectius i exigents en relació amb altres zones de l’Estat espanyol. En aquest sentit destaquen dos aspectes clau: el règim sancionador que servirà d’eina dissuasiva pel que fa a l’incompliment del nou marc legal i el fet que les noves condicions trauran del mercat moltes de les llicències concedides que no s’han arribat a activar mai i que ara haurien d’afrontar una inversió encara més forta. Amb això, per tant, es dona implícitament la raó a les rotundes mobilitzacions que els taxistes han protagonitzat –i que amenaçaven de repetir si no es recollien les seves reivindicacions–. Igualment, es busca la conciliació necessària entre dos models de negoci que, ben reglamentats, poden conviure perfectament en unes ciutats on el fenomen del turisme i la mobilitat plantegen una clara demanda a l’alça.

Que el desbloqueig de les negociacions i l’acord final hagin coincidit amb la revelació de males pràctiques arreu del món per part d’Uber, una de les empreses emblemàtiques dels VTC, demostra fins a quin punt era necessari que el legislador exhibís una especial sensibilitat envers els taxistes. Aquestes pràctiques, segons acaba de revelar una àmplia investigació periodística, incloïen pressions als governants. No és d’aquesta manera tan agressiva com cal implementar les noves propostes empresarials, buscant dreceres legals per burlar el lògic control administratiu de l’activitat o buscant tracte de favor. Tampoc, és clar, intentant passar per sobre dels drets adquirits dels taxistes, que és lògic que ara es queixin de la ineficàcia de les autoritats de la competència responsables de vetllar amb rigor el sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia