Opinió

Ciutat d’Instagram

Però, sobretot, Girona és en aquests dies una ciutat d’Instagram

Girona és ciutat d’Instagram. Aquests dies, passejant pel centre de la ciutat, intentava mirar-me-la amb ulls de turista, com m’hi fixaria si estigués visitant-la per un parell o tres de dies. I en diversos punts vaig pensar que realment és una bona ciutat per visitar en aquestes dates. Una visió potser extreta només de la vanitat i l’orgull dels mateixos gironins en mirar-se el melic i que com a lectors no poden descartar. Però, sobretot, Girona és en aquests dies una ciutat d’Instagram. La il·luminació als ponts sobre l’Onyar, des de l’Alferes Huarte amb l’arbre de la plaça Catalunya de fons, fins al pont de Ferro, abillat amb els llums que en subratllen l’estructura d’Eiffel tan característica. No en va, en aquest punt, costa travessar-lo en cap de setmana al capvespre sense aturar-te un parell de cops per esperar la fotografia de torn.

L’arbre monumental d’aquest any a la plaça Catalunya té, a més, un pas interior del mateix arbre, un fet que convida tothom qui hi passa a aturar-se, mirar enlaire i, tot seguit, fer-hi una fotografia més o menys artística. I té mèrit que vegi la ciutat com una ciutat d’Instagram, perquè des de fa un parell d’anys penso també que els llums de Nadal de l’empresa guanyadora del concurs són francament millorables.

Més enllà de les boles a les places, el gran arbre o la decoració dels ponts, en determinades vies els llums són més aviat pobres o massa vistos. Tenint en compte que ja fa anys que és la mateixa empresa, que el cost és de 260.000 euros i que és una firma que treballa arreu de l’Estat, es podria demanar un esforç de la companyia perquè la renovació i l’originalitat de la decoració estiguessin garantides.

Passejant per uns barris o altres, un acaba tenint la sensació que alguns són més d’Instagram que altres. No podem amagar que el centre de la ciutat és la joia de la corona i que ja s’entén que l’esforç màxim sigui al centre, però tenint en compte el cost que suposa, també es podria forçar l’empresa a decorar d’una manera més moderna i més efectiva. La llum és necessària per Nadal, ho subratllen els comerciants, i cal tenir una decoració adient per atraure els visitants, sense arribar al dispendi de ciutats com Vigo. És clar que sobre gustos no hi ha disputes, i aquesta és només la meva visió. Llum i Instagram!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia