El lector escriu

Més enllà de les ofertes

Amb l’arribada del Black Friday i la campanya de Nadal, vull compartir una reflexió des del punt de vista d’algú que treballa com a dependent. Durant aquesta època, el consumisme arriba a nivells extrems: les botigues s’omplen, les promocions inunden les nostres pantalles i les persones compren sense pensar gaire més enllà de l’oferta del moment. Com a dependent, soc testimoni de com molts clients es llancen a comprar coses que, en molts casos, ni necessiten, ni volen, ni els agraden, simplement deixant-se portar per una ganga i un canvi de preu. El més sorprenent és veure com, tot i que la gent es queixa del materialisme que ha envaït la societat, segueixen pressionats per les expectatives de consumir més. La necessitat de “comprar el regal perfecte” o d’aprofitar les rebaixes genera un cercle de despesa frenètic que acaba, moltes vegades, en un munt de coses oblidades al cap de poc temps. Justament en Black Friday i Nadal, hauríem de reflexionar sobre com podem viure de manera més conscient i menys consumista, recordant que les millors coses de la vida no es compren.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.