El lector escriu

Menys assignatures, més talent

Una educació basada en competències, no en assignatures. El sistema educatiu actual obliga els estudiants de secundària a cursar una gran quantitat d’assignatures, moltes de les quals no contribueixen directament al seu desenvolupament personal ni professional. Aquest model generalista ignora una realitat fonamental: cada alumne té talents i interessos diferents, i no tothom necessita aprendre el mateix per tenir èxit en el futur. És més eficient centrar l’educació en les competències individuals de cada estudiant. En lloc d’imposar un currículum homogeni, hauríem de fomentar itineraris personalitzats que potenciïn les habilitats i vocacions de cadascú. Això permetria un aprenentatge més significatiu, motivador i útil per al món laboral. A més, sobrecarregar els alumnes amb matèries que no els interessen genera estrès i desmotivació. Un sistema més flexible, basat en l’aprenentatge pràctic i en la resolució de problemes reals, milloraria la seva preparació per a la vida adulta i els ajudaria a trobar el seu camí amb més claredat. En definitiva, l’educació hauria d’adaptar-se als alumnes i no a l’inrevés. Un sistema que prioritzi les competències per sobre de les assignatures seria més eficaç per formar persones capaces i preparades per afrontar els reptes del futur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]