El lector escriu

Servei ferroviari a Andorra i a Girona

Fa unes setmanes el canal 3/24 va revelar que hi ha la intenció (no vaig poder captar la identitat de l’autor de tal projecte) d’unir la Seu d’Urgell amb Andorra la Vella fins a les Escaldes-Engordany amb un tren tramvia. Bona xeixa! No fa gaires anys el president de Ferrmed, associació empresarial europea, l’enginyer Sr. Joan Amorós, enjudiciava dient que, si Andorra organitzés els Jocs Olímpics d’hivern, per tal que en el Pla Horitzó 23 en economia i innovació s’aconseguissin 77 accions econòmiques de cohesió social, per tal d’atènyer avançament en el desenclavament d’Andorra, per tal que l’estudi de la ubicació de l’heliport nacional fructifiqués, per tal de promocionar i potenciar l’ús de l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell per a l’establiment de vols regulars, per tal d’estudiar en col·laboració amb el BEI el desenvolupament d’una connexió ferroviària transpirenaica, el tren arribés al Principat amb via d’ample europeu. Per això aconsellava convertir la línia ferrenya de Puigcerdà a l’ample de via 1,435 m o instal·lar el tercer carril, i des d’Urtx-Alp construir un ferrocarril nou per Bellver, Martinet, el Pont de Bar, la Seu d’Urgell, Anserall i, ja dins d’Andorra, per St. Julià de Lòria fins a Andorra la Vella. Aquest diari publica el 28/04/25 una entrevista amb el Sr. Agustí Talà, impulsor de la Plataforma Tren Tram de les comarques gironines, tocant l’estudi de la viabilitat sobre traçats en via única. Considero que no és avinent no tenir en compte la Creueta (Parc Científic i Tecnològic), Quart (camp, bestiar, terrissa) i Llambilles (camp, bestiar, bosc) per abaratir costos, car es pot reduir també la despesa –millor carrilet que tren tramvia–, perquè aquell pot circular amb dièsel renovable, que no pol·lueix, i així ens estalviem la instal·lació dels peus drets, de la catenària, de les estacions transformadores que lliuren electricitat, etc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]