Opinió

A favor dels patinets

S’ha de resoldre d’alguna manera com combinar el patinet amb l’ús del transport públic

Diria que molts giro­nins s’han ale­grat que l’Ajun­ta­ment comenci a fer pressió puni­tiva envers els con­duc­tors de pati­nets que no com­plei­xen les nor­mes. És com­pren­si­ble tenint en compte que els pati­nets elèctrics van estar invo­lu­crats en 27 acci­dents l’any 2020; en 33 el 2021; i ens 77 l’any pas­sat, inclo­sos cinc atro­pe­lla­ments. La pro­gressió és evi­dent, com també ho és que va lli­gada a l’aug­ment de la presència dels apa­rells a les vies urba­nes (i sovint també interur­ba­nes, encara que esti­gui pro­hi­bit). Crec que molts veïns se n’hau­ran ale­grat perquè l’esclat d’aquest sis­tema de mobi­li­tat per­so­nal, sobre­tot arran de la pandèmia, es va pro­duir pri­mer sense una nor­ma­tiva clara, i després sense prou cam­pa­nyes de sen­si­bi­lit­zació. Per això, i perquè sem­pre hi ha bojos sobre rodes, hem pogut veure pati­nets a tota velo­ci­tat per les vore­res, amb con­duc­tors sense casc o ocu­pats per més d’una per­sona. Després d’un parell d’anys de tasca infor­ma­tiva, ara per fi sem­bla que hi ha una mica més de seny. Men­tres­tant, però, el pati­net elèctric com a eina s’ha anat gua­nyant una mala fama que no es mereix. Bàsica­ment perquè es poden con­ver­tir en una bona alter­na­tiva de mobi­li­tat als cot­xes, en el cas de per­so­nes que tenen prou capa­ci­tat i traça per fer-los ser­vir. Però haver de cir­cu­lar per la calçada, a la vista de les imprudències que també come­ten molts con­duc­tor de cot­xes, no és gaire enco­rat­ja­dor. I si el pati­net s’ha de limi­tar als car­rils bici també ens podem calçar: cal­dria acce­le­rar molt el ritme en què es van intro­duint i sobre­tot la sen­sa­tesa, vist el nyap del car­rer de la Creu. Però el més trist és que encara no s’hagi resolt d’alguna manera la pos­si­bi­li­tat de com­bi­nar l’ús del pati­net amb el trans­port públic. La mesura dràstica de pro­hi­bir pujar-los als auto­bu­sos i trens es va pren­dre a prin­ci­pis d’any jus­ti­fi­cada per motius de segu­re­tat, després que escla­tes­sin algu­nes bate­ries a Bar­ce­lona. Però si real­ment es vol pro­mo­ci­o­nar una mobi­li­tat sos­te­ni­ble s’hau­rien de bus­car alter­na­ti­ves perquè fos fàcil com­bi­nar els dos sis­te­mes i que el pati­net no quedi rele­gat només a les ren­des bai­xes que el neces­si­ten perquè no poden arri­bar a la feina o als estu­dis ni en cotxe ni en trans­port públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia