L’APUNT
Els guanys dels radars, en carreteres
Una reivindicació tòpica, i argument oficial a més de la defensa que els radars salven vides, és que la recaptació ingent serveixi per millorar carreteres. Però al Baix Empordà ens fa la sensació que els calés dels radars de Castell d’Aro i Calonge només eixuguen el peatge a l’ombra d’haver construït l’autovia C-35 cap a Maçanet i no pas la millora d’altres vies estratègiques en el dia a dia –i també per als habitants del Gironès i l’interior que volen anar a la platja–. Són la saturada C-65 i una C-66, pel nord de les Gavarres, que encara talla pel mig massa nuclis urbans. Hi ha sobre la taula, a més de reforçar la precària xarxa viària interurbana del Baix Ter, avançar en el 2+1 –ja aplicat a la variant de Banyoles– per fer més segura l’anella de les Gavarres. Amb uns quants anys més de fotos segur que surten els números.