Opinió

A la tres

Hipocresia a Lampedusa

“La crisi migratòria és de tal abast que ni la propaganda ni la hipocresia la poden camuflar. Europa no pot seguir obviant aquest problema

El drama migra­tori a Lam­pe­dusa es per­pe­tua i s’agreuja men­tre les auto­ri­tats ita­li­a­nes i euro­pees nave­guen entre la hipo­cre­sia, la pro­pa­ganda i la indi­ferència. Han nor­ma­lit­zat la fal­se­dat i la inhu­ma­ni­tat i nosal­tres ens l’empas­sem cada dia, de casa estant. Un cer­cle viciós infi­nit en què els dra­mes que es pro­du­ei­xen a milers de quilòmetres ja no ens fan ni fred ni calor, espe­ci­al­ment si els afec­tats tenen un color de pell dife­rent del nos­tre. No cal dir que qui té les solu­ci­ons a l’abast de la mà són els líders euro­peus. Però, en no sen­tir l’alè de la ciu­ta­da­nia al cla­tell, van esqui­vant el pro­blema amb par­simònia i sense cap cost afe­git. Apa­tia per totes ban­des i, men­tres­tant, milers de per­so­nes con­ti­nuen per­dent la vida al mar. I els que mira­cu­lo­sa­ment acon­se­guei­xen tre­pit­jar la petita illa ita­li­ana són trac­tats com a escòria i els amun­te­guen en un cen­tre d’aco­llida que més aviat és una presó amb con­di­ci­ons infra­hu­ma­nes.

Aquest diu­menge pas­sat, la pre­si­denta de la Comissió Euro­pea, Ursula von der Leyen, tre­pit­java Lam­pe­dusa en una com­pa­rei­xença forçada per la pri­mera minis­tra ita­li­ana, Gior­gia Meloni. Un acte de fari­se­isme en què la diri­gent euro­pea anun­ci­ava mesu­res quasi filosòfiques per aca­bar amb la crisi i la líder ita­li­ana fin­gia interès per un pro­blema que el seu govern agreuja encara més negant el socors a dese­nes d’embar­ca­ci­ons que volen arri­bar a la costa. Pes­ca­dors i volun­ta­ris d’ONG denun­cien a diari la pas­si­vi­tat de la guàrdia cos­ta­nera ita­li­ana, seguint direc­trius del seu govern, fet que pro­voca la mort d’homes, dones, nens i nadons. I ara estem par­lant de Lam­pe­dusa. Però d’aquí a uns dies tor­narà a ser el torn de les Canàries o de l’illa de Les­bos, en funció d’on es posi el focus mediàtic. La crisi migratòria és de tal abast que ni la pro­pa­ganda ni la hipo­cre­sia la poden camu­flar. Europa no pot seguir obvi­ant un pro­blema del qual n’és tan partícip com els països d’ori­gen d’aquests milers de per­so­nes que bus­quen el que volem tots: una vida digna.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia