Opinió

De set en set

Trucades ‘spam’

Qui no ha rebut en les últimes setmanes (en els últims dies, en les últimes hores, en hores intempestives) una (o dues, o tres) trucades en què t’ofereixen millorar la tarifa del mòbil o un canvi del subministrador del servei de llum o de gas? O simplement una trucada fantasma, que es penja al cap de pocs segons d’haver-la atès, sense dir res, sense voler vendre’ns res. O la que no prové d’una persona real, sinó que està generada per un sistema automàtic, robotitzat. Poden ser trucades de campanyes comercials o intents d’estafa, però teòricament, des del 29 de juny, amb l’entrada en vigor dels canvis incorporats a la llei general de telecomunicacions, quedaven prohibides quan nosaltres, els clients, no hi hem donat el consentiment. De la teoria a la pràctica hi ha un abisme, i en aquest cas, insalvable: tres mesos després de la nova llei, el 97% dels consumidors continuem rebent trucades spam sense haver-ne donat el consentiment, segons l’associació de consumidors Facua, que també constata que un 56,9% dels enquestats han rebut més de cinc trucades durant l’últim mes. Molesten, vulneren el dret a la intimitat i a la protecció de les dades personals. Però sembla que la llei té algunes escletxes: per exemple, es considera una excepció quan la trucada respon a “interessos legítims”, i aquesta ambigua premissa els pot emparar. Només ens queda l’opció de denunciar-ho a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), però sent conscients que aquesta pràctica intrusiva està lluny d’acabar, mentre els drets dels consumidors queden més tocats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.