Opinió

Som 10 milions

El Maresme a taula

La comarca promociona la gastronomia autòctona com a reclam per atraure un turisme que busca qualitat

Que el Maresme és un ter­ri­tori amb uns atrac­tius inne­ga­bles és de sobres cone­gut. A tocar de l’àrea metro­po­li­tana, entre mar i mun­ta­nya i amb una gran oferta de ser­veis i acti­vi­tats, ha ori­en­tat el turisme inter­na­ci­o­nal tra­di­ci­o­nal­ment cap al nord, mal­grat que fa ja força anys que el sud de la comarca ha tre­ba­llat per fer-se un lloc com a des­ti­nació no tant de vacan­ces fixes pot­ser, sinó com a lloc on val­gui la pena pas­sar-hi encara que només siguin unes hores. Aquest esce­nari com­porta obli­gatòria­ment treure tot el suc pos­si­ble a allò que pot ofe­rir una terra on, i ara em per­do­na­ran l’ena­mo­ra­ment, hi ha de tot i tot és bo. Sota aquest prisma, en els dar­rers anys el Con­sorci de Pro­moció Turística Costa del Maresme, ens vin­cu­lat al Con­sell Comar­cal però amb ànima pròpia, ha impul­sat un bon gra­pat d’ini­ci­a­ti­ves per pro­mo­ci­o­nar aque­lles vetes de mer­cat que en un pri­mer moment havien que­dat decan­ta­des davant la presència domi­nant del turisme de sol i platja. El més expor­ta­ble i cone­gut, cert, però ni de bon tros l’únic via­ble. Dins d’aquesta aposta deses­ta­ci­o­na­lit­za­dora, ahir es va pre­sen­tar a l’Escola Uni­ver­sitària d’Hote­le­ria i Turisme –Hotel Gran Sol, de Sant Pol, la marca Sabors del Maresme, cen­trada a con­ver­tir el pro­ducte eno­gas­tronòmic autòcton i de pro­xi­mi­tat en un potent ambai­xa­dor del ter­ri­tori. La taula com a reclam per des­co­brir la comarca. La menja i el beure cri­ats a casa que apor­tin valor afe­git a l’esca­pada de cap de set­mana o a una estada més llarga. Per com­ple­men­tar la pre­sen­tació, el con­sorci va reu­nir tres repre­sen­tants dels àmbits que han de garan­tir que l’experiència culinària mares­menca sigui tot un èxit. Hi era Miquel Aldana, xef del res­tau­rant Tres­ma­car­rons, del Mas­nou, l’única estre­lla Mic­he­lin al Maresme des del 2015; el pro­duc­tor Dani Pujol, de Verd­pu­jol, de Cabrera de Mar, i la res­pon­sa­ble d’eno­tu­risme Teresa Cerdà, del Celler Bou­quet Ale­lla. El Baix Maresme en ple defen­sant el seu espai quan es parla de turisme. El diàleg obert i conduït per la direc­tora del màster en inno­vació de la gestió turística i inves­ti­ga­dora de Tur­cit, Emma Pla, va bus­car com­pli­ci­tats entre els tres sec­tors, que són per­fec­ta­ment cons­ci­ents que es neces­si­ten. Aldana va lloar els pro­duc­tes de quilòmetre zero que han sig­ni­fi­cat els seus fogons, i els quals, con­si­dera, no estan prou valo­rats pels matei­xos mares­mencs. Pujol va lamen­tar que la sin­gu­la­ri­tat de l’horta local encara és molt des­co­ne­guda i que la pro­ducció a petita escala amb la qua­li­tat com a ban­dera les passa magres per sub­sis­tir. I Cerdà va reconèixer que per viure del vi cal com­ple­men­tar les vinyes amb acti­vi­tats com les visi­tes al celler. Tots ells, però, van rei­vin­di­car amb entu­si­asme el pri­vi­legi de viure en una terra d’una riquesa ali­mentària extra­or­dinària i sin­gu­lar que encara té molt camí per recórrer per ven­dre’s a l’exte­rior. I és que, segons van dir, no hi ha millor manera de conèixer un indret que poder men­jar-se’l.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia