El lector escriu

“«Hable español»”

He trigat uns dies a enviar aquest missatge perquè el nivell d’indignació va ser tan gran que volia escriure’l amb serenor i sense cap improperi. El passat dia 18, aproximadament a les 12.30 h, vaig telefonar per avisar de l’arribada del cotxe a l’aeroport de Barcelona. No hi va haver manera que pogués parlar en català; literalment em van dir “en español” i amb molt mala educació, que si no parlava espanyol no em podrien atendre. No em va quedar cap més alternativa que canviar d’idioma per poder donar les dades de la reserva. I que em vinguessin a recollir amb el meu vehicle. A la tornada, el dia 22, aproximadament a les 16 h, la situació encara va ser pitjor. Després d’intentar poder parlar en català, a poc a poc, amb calma i amb ganes de posar-ho fàcil, el meu interlocutor em va penjar el telèfon sense més ni més. Vaig tornar a trucar, i ja parlant en espanyol, li vaig demanar explicacions de la seva inacceptable actitud. La seva resposta va ser tan contundent com inversemblant: “Si quiere su coche hable español.” Penso que no calen més comentaris. Evidentment enviaré una denúncia formal a la Generalitat per defensar els meus drets lingüístics i denunciar aquesta mala praxi.

Sabadell



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia