El voraviu
Tot ha canviat
Idealista es ven per 2.900 milions. Ni feina, ni pis, ni cotxe, es busca al diari
Si busqueu per les hemeroteques trobareu diumenges de finals del segle XX que els diaris impresos incloïen suplements publicitaris de 80 i 100 pàgines. A vegades eren més consistents que la paginació del diari convencional, inclosa la publicitat general. Alguns diumenges alguns diaris pesaven un quilo. Les seccions bàsiques d’aquests suplements publicitaris eren tres: les demandes i les ofertes de treball; la compra i venda de tot tipus de vehicles nous i de segona mà, i el mercat immobiliari en el sentit mes ampli. Compra, venda, lloguer i traspàs. Obra nova i segona mà. El periodisme d’aquells anys vivia d’aquesta allau publicitària i en vivia bé. El model funcionava, i les empreses que ara tanquen un any i un altre en pèrdues donaven beneficis espectaculars. D’aquell món no en queda res i el periodisme no troba de què viure. En quatre dies tot ha canviat. Aquesta setmana s’ha signat la compra d’Idealista. El fons d’inversió britànic Cinven paga 2.900 milions d’euros pel 70% del portal immobiliari de consulta líder a Espanya, Itàlia i Portugal, per buscar casa o mirar el que hi ha al mercat. És la inversió més gran que s’ha fet mai a Espanya en una empresa tecnològica. Idealista es va fundar el 2000, i el 2020 es va vendre per 1.325 milions. En quatre anys ha més que doblat el seu valor. Són els signes dels temps. Ni feina, ni pis, ni cotxe, es busquen al diari. Ni al de paper, ni al digital. Tot ha canviat. És un altre món.