Opinió

De reüll

Un malson diari

És un malson diari. Truquen des d’un número no registrat que tot sovint comença per 621. I, en el cas que despengis, a l’altra banda hi ha algú que diu ser de l’assessoria energètica, de la gestoria de la llum o que cita alguna de les grans empreses del sector elèctric i gasista. Tenen les teves dades. Et diuen pel nom i cognom i et reciten l’adreça exacta del domicili per, seguidament, oferir-te descomptes, l’aplicació de bonificacions o canvis en el contracte que semblaria que t’haurien de beneficiar. Si per casualitat et decideixes a contactar amb la teva companyia per treure’n l’entrellat, et trobes amb la desagradable sorpresa que no són ells els que t’estan telefonant. I t’avisen: pot ser un frau. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha alertat contra unes pràctiques agressives i enganyoses que, en molts casos, el que pretenen és canviar l’usuari d’empresa basant-se en la credibilitat que dona aportar les dades personals. I que, sovint, acaben en un maldecap per a qui, de bona fe, accedeix a la modificació. De res serveix estar inscrit a la llista Robinson per evitar la publicitat no desitjada, les trucades continuen. Una bona opció és no contestar o bloquejar els telèfons. Una altra, respondre i mantenir-se en català. Creguin-me: acostuma a funcionar i et pengen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.