El lector escriu

El blanquejament de Spotify

Arri­bem a finals d’any i torna l’Spo­tify Wrap­ped, una cam­pa­nya anual que, sota l’apa­rença d’una experiència d’usu­ari per­so­na­lit­zada a través de les seues estadísti­ques d’escolta musi­cal, esdevé una potent eina de publi­ci­tat gratuïta per a Spo­tify. Aquest resum, que molts espe­ren amb entu­si­asme, trans­forma els usu­a­ris en agents de màrque­ting sense que, en molts casos, en siguen cons­ci­ents. Les xar­xes soci­als s’omplen de publi­ca­ci­ons d’aques­tes gràfiques aco­lo­ri­des i es genera així un cicle viral que per­pe­tua el domini de Spo­tify com a pla­ta­forma de música en estríming. Aquesta estratègia també con­tri­bu­eix a blan­que­jar les crítiques que sovint se li fan: des de la pre­ca­rit­zació dels artis­tes fins a la seua política de repar­ti­ment d’ingres­sos, la qual bene­fi­cia les grans dis­cogràfiques en detri­ment de músics inde­pen­dents. En con­tra d’aquesta cam­pa­nya publi­citària de Spo­tify, per­so­nes crítiques amb la pla­ta­forma han llançat, amb una apa­rença simi­lar al Wrap­ped, les estadísti­ques del que paga Spo­tify als artis­tes per cada repro­ducció i mol­tes altres dades que ens per­me­ten obser­var com aquesta pla­ta­forma ha trans­for­mat la indústria musi­cal, en la qual l’artista és un engra­natge més i no la peça clau.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.