Editorial

Rectificacions, fiabilitat i claredat

Si rec­ti­fi­car és de savis i fer-ho amb diligència és d’aplau­dir, haver-se d’esme­nar dues vega­des en dies con­se­cu­tius i sobre sec­tors tan tron­cals com l’ense­nya­ment i la segu­re­tat no és un bon senyal i obre una escletxa sobre el govern de Sal­va­dor Illa i la seva fia­bi­li­tat, que és del que ha vol­gut pre­su­mir per con­tra­po­sar-se als governs inde­pen­den­tis­tes. Després de la marxa enrere en la lite­ra­tura com a opta­tiva –l’expli­cació d’un error humà com a causa és tan precària que resulta increïble–, ara arriba l’anunci que sí que els Mos­sos seran la poli­cia ope­ra­tiva a ports i aero­ports, un acord que tenia tan­cat l’ante­rior govern Ara­gonès i que l’actual exe­cu­tiu soci­a­lista havia atu­rat fa dues set­ma­nes al·legant falta d’efec­tius poli­ci­als. O l’argu­ment no era creïble o bé el govern fa gira­gon­ses tàcti­ques mai prou ben acla­ri­des. Ja ha pas­sat en el cas de la incor­po­ració de les poli­cies espa­nyo­les al 112, que genera dub­tes i recels des del moment que no ha que­dat prou acre­di­tat que es tracta d’una mesura de millora de la coor­di­nació i no de l’ater­ratge de la Guàrdia Civil i la Policía Naci­o­nal a la sala d’ope­ra­ci­ons del 112. En aquest sen­tit, és cri­da­ner el silenci del cap polític dels Mos­sos, Josep Lluís Tra­pero, que en la seva etapa de major sem­pre havia defen­sat que el cos havia de ser la poli­cia inte­gral de Cata­lu­nya. La per­cepció que fins i tot aspec­tes essen­ci­als de l’àmbit de la segu­re­tat for­men part del joc par­ti­dista –com posa de mani­fest el fet que fa 15 dies no era pos­si­ble assu­mir ports i aero­ports i avui sí–, és demo­li­dora per a la con­fiança dels ciu­ta­dans cap al govern.

En clare­dat, el govern neces­sita millo­rar. Cal que el pre­si­dent acla­reixi qui­nes de les com­petències pac­ta­des en els acords d’inves­ti­dura a Cata­lu­nya i Madrid vol assu­mir Sal­va­dor Illa i fins a on està dis­po­sat a bata­llar perquè vin­guin dota­des dels recur­sos neces­sa­ris per exer­cir-les. El con­trol dels ports i els aero­ports neces­sita més agents, com ja va adver­tir la con­se­llera Par­lon. De la mateixa manera, els nous jut­jats anun­ci­ats per com­ba­tre la mul­ti­rein­cidència reque­ri­ran per­so­nal i pro­ba­ble­ment ampliar les Audiències, no fos cas que el tap es tras­lladés a les instàncies supe­ri­ors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia