El lector escriu

Innovamat i la seva innovació perjudicial

Inno­va­mat és un pro­grama desen­vo­lu­pat a Bar­ce­lona el 2017 que pretén aju­dar els pro­fes­sors i els alum­nes plan­te­jant una forma dife­rent d’ense­nyar matemàtiques a través de jocs, vídeos i mètodes nous, que molts con­si­de­rem poc clars. El pro­blema d’això no és més que el mal plan­te­ja­ment ini­cial d’aquesta eina i haver-la apli­cat a tot­hom igual. Inno­va­mat renega de la memo­rit­zació i la subs­ti­tu­eix per l’“enten­dre el que estàs fent,” a més d’evi­tar plan­te­jar pro­ble­mes irre­als per por que els alum­nes no ens hi veiem reflec­tits. Jo, com a alumne de 3r d’ESO, sento que estem anant enrere amb aquest mètode, cada alumne té les seves neces­si­tats a l’hora d’assi­mi­lar conei­xe­ments i no a tots ens va bé seguir aquest pro­grama. El resul­tat de les pro­ves PISA és un exem­ple clar del pro­blema d’Inno­va­mat: els alum­nes sot­me­sos al pro­grama no sabem treure l’entre­llat dels exer­ci­cis plan­te­jats perquè no ente­nem què hem de resol­dre. Quants dels lec­tors d’aquesta carta encara recor­den les tau­les de mul­ti­pli­car o fer res­tes por­tant-ne gràcies a haver-les memo­rit­zat en pri­mera instància i haver-les entès poste­ri­or­ment? Hi ha molts alum­nes de l’ESO avui en dia que no recor­dem aquests conei­xe­ments bàsics a causa del mal plan­te­ja­ment amb què els hem vis­cut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia