Opinió

El Camí del Mar

Hi ha 155 km que són camins de ronda, 63 pendents d’arreglar i 33 que no tenen camí

De tots els pro­jec­tes que es fan i es des­fan, n’hi ha dos de llarg recor­re­gut que em sem­blen d’alt interès social i que serien una gran millora per al nos­tre ter­ri­tori. Un, que veig difícil de mate­ri­a­lit­zar, és el del tren tram de la Costa Brava, que cobri­ria tota l’ane­lla de les Gavar­res. És una pro­posta atrac­tiva i que seria molt bene­fi­ci­osa, però les expro­pi­a­ci­ons i con­ne­xi­ons que s’hau­rien de fer el con­ver­tei­xen gai­rebé en una uto­pia. L’altre, més via­ble, és el pro­jecte per unir tots els camins de ronda que van des d’Arge­lers, a la Costa Ver­me­lla de la Cata­lu­nya del Nord, fins a Bla­nes, la dar­rera o pri­mera població de la Costa Brava. Estem par­lant d’un iti­ne­rari de 250 km dels quals uns 155 es poden con­si­de­rar camins de ronda total­ment prac­ti­ca­bles. La qüestió és que aquests sen­ders esti­guin a un màxim de sis metres de la línia mari­ti­mo­ter­res­tre, que és l’espai amb la ser­vi­tud de pas reco­ne­guda per la llei de cos­tes. A més, dels punts on es pot cami­nar acom­pa­nyats per la brisa del mar, hi ha 63 km que pas­sen per sen­ders que s’han d’arre­glar i hi ha 33 km que no tenen ni cor­riol. Els llocs més pro­blemàtics són els trams entre Tossa i Sant Feliu de Guíxols, on el GR-92, que és la con­nexió dels actu­als camins de ronda, s’enfila cap a l’Arde­nya; entre l’Estar­tit i l’Escala, a la punta de Montgó, i entre Roses i el Port de la Selva, és a dir, el cap de Creus. Els camins que hi ha pas­sen per l’inte­rior o ni tan sols con­nec­ten. En canvi, els 32 km de la Costa Ver­me­lla es tro­ben en molt bon estat. L’Asso­ci­ació Camí del Mar, que impulsa aquest ambiciós pro­jecte trans­fron­te­rer, asse­gura que comp­ten amb l’apro­vació de tots els ajun­ta­ments i ins­ti­tu­ci­ons impli­ca­des, i que estan par­lant amb els sec­tors econòmics de la Costa Brava perquè enten­guin aquest Camí de Mar com una sor­tida més per allar­gar la tem­po­rada a la tar­dor-hivern. Un exem­ple seria el Camí de Cavalls de Menorca, una ruta antiga que volta l’illa i que ha estat recu­pe­rada gràcies al movi­ment popu­lar. També és impor­tant la seva con­dició trans­fron­te­rera perquè serà més acces­si­ble comp­tar amb finançament euro­peu. Quan el pro­jecte esti­gui con­so­li­dat es pre­veu que tin­gui 21 eta­pes, cadas­cuna lli­gada a un per­so­natge que ha dei­xat pet­jada en el ter­ri­tori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia