Opinió

L'APUNT

El tercer rail

El minis­tre Blanco va asse­gu­rar que abans de final d'any entrarà en ser­vei el ter­cer rail que per­metrà con­nec­tar, amb ample euro­peu, el port de Bar­ce­lona amb la xarxa fer­roviària euro­pea. Són unes obres que s'han fet, en podríem dir, de manera força ràpida, sobre­tot perquè d'aquesta manera es redu­eix el cost que suposa haver aca­bat el tram Vila­fant-Per­pinyà sense haver-lo fet ser­vir. Ben mirat, això del ter­cer rail és un bon invent. Amb pocs diners, Adif ha fet trans­for­mar unes vies autàrqui­ques en trans­fron­te­re­res, per fer ser­vir una paraula de moda. La pre­gunta clau és per què tot això no s'ha fet fa anys. No és per res, però se m'acut que hau­ria estat una bona solució per con­nec­tar, per exem­ple, Girona i Per­pinyà, Bar­ce­lona amb París i, és clar, per poten­ciar el port bar­ce­loní. Com és habi­tual en aquest país, les bones solu­ci­ons sem­pre arri­ben tard...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.