Opinió

Pobres autopistes!

Si no passa res –i sem­bla que no pas­sarà– les con­ces­sionàries de les auto­pis­tes de peatge que hi ha als vol­tants de Madrid –sem­bla men­tida oi? Hi ha auto­pis­tes de peatge a Madrid!– rebran una com­pen­sació milionària dels pres­su­pos­tos de l'Estat, que, per si algú se n'oblida, són els nos­tres diners. I és que es veu que les con­ces­sionàries, pobre­tes, no recap­ten el que havien pre­vist, perquè els madri­lenys –que dolents!– no pas­sen per les auto­pis­tes i, és clar, no paguen els peat­ges cor­res­po­nents. Això vol dir que deuen tenir altres llocs per on pas­sar, i amb prou como­di­tat, si no, no s'expli­ca­ria aquesta vaga de peat­ges cai­guts.

El més remar­ca­ble, però, és aquesta mena de con­cessió, que fa que si no gua­nyes el que pre­ve­ies, t'ho hagin de com­pen­sar. No he vist les con­di­ci­ons de la con­cessió, però m'hi jugo un sopar que no està pre­vist que, si hi gua­nyen més del compte, tor­nin l'escreix a l'erari públic. Si fos així, les auto­pis­tes cata­la­nes, amor­tit­za­des de fa molt de temps, serien una font d'ingres­sos públics impor­tants, i no.

Sé que, legal­ment, aquesta com­pen­sació –aquest és l'eufe­misme– és retor­na­ble quan, d'aquí a uns anys, es nor­ma­litzi el trànsit de les auto­pis­tes. Fem apos­tes que s'anirà pror­ro­gant in aeter­num? I és que ja van dir, a Madrid, que no esta­ven acos­tu­mats a la cul­tura del peatge. Que vin­guin a Cata­lu­nya, que hi estem doc­to­rats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.