Opinió
Sobre les rondes
Dimecres el conseller Recoder en una interpel·lació parlamentària sobre la ronda de Mataró i la del Maresme va explicar que ens havíem reunit per parlar-ne.
Va quedar clar que la ronda de Mataró i la ronda del Maresme són dos projectes que tenen objectius diferents, neixen diferenciats en el temps i estan en una situació administrativa distinta. La ronda de Mataró la proposa la Generalitat quan des de l'Ajuntament reclamem la construcció dels accessos a la C-32 de Mata-Rocafonda. Se'ns insisteix que cal fer un projecte més complet i que solucioni definitivament els problemes de mobilitat i accés a la ciutat des de l'autopista. Això es concreta en l'avantprojecte que la Generalitat va presentar públicament a Mataró el febrer de l'any 2006. Han passat cinc anys, les obres en la seva primera fase estan adjudicades, finançades pel conveni signat entre l'Estat i la Generalitat, i ja haurien d'haver començat.
La ronda del Maresme, una carretera de quatre carrils amb mitjana central i connexions amb rotondes amb la xarxa comarcal, neix de l'acord de mobilitat del Maresme signat pel PSC, CiU i ERC la primavera passada i referendat, amb un sol vot en contra, per tots els alcaldes del Maresme. Un acord que cap dels signants ha denunciat formalment i del qual sols s'ha elaborat un estudi informatiu. L'acord inclou moltes altres mesures, com ara la rebaixa dels peatges de l'autopista que s'apliquen des del mes de novembre passat. Res a veure, doncs, amb la ronda de Mataró. Ni per la finalitat ni per la història, malgrat que alguns tinguin molt d'interès a barrejar els dos projectes, com he explicat en el meu bloc personal al llarg d'aquests cinc anys i les hemeroteques en donen fe. El conseller em va demanar temps i li vaig manifestar que no tenia cap inconvenient però que la comarca i Mataró no poden perdre més temps sense unes infraestructures imprescindibles –com han demostrat tots els estudis de mobilitat encarregats per la Generalitat– per garantir la seva mobilitat.