Articles

Només era sexe i de pagament

Uns amics ciclis­tes de Girona em varen expli­car fa temps que, algun cap de set­mana, aga­fa­ven un avio al matí, ana­ven a una ciu­tat euro­pea, feien un tomb amb bici­cleta, un bon dinar i tor­na­ven a casa per sopar. Era la màgia del low cost de Rya­nair apli­cada a l'esport domi­ni­cal. En lloc de pujar als Àngels o fer un tomb fins a Sant Feliu o Olot per l'antic vial del tren petit, ana­ven a peda­lar per Roma, Ams­ter­dam o Brus­sel·les. Doncs ja poden començar a ple­gar veles perquè això s'acaba. El mateix dia que es va anun­ciar que la com­pa­nyia de vols barats s'ins­tal·lava a l'aero­port del Prat, es va començar a escriure l'epi­tafi de la seva presència al de Vilobí d'Onyar. Són faves comp­ta­des. La coque­te­ria giro­nina no hi té res a pelar opo­sada a la megàpolis bar­ce­lo­nina i a la neces­si­tat de donar feina a l'antiga ter­mi­nal, mig aban­do­nada des que es va estre­nar la ruti­lant T1. I si algú va pen­sar que el cor d'acer de Rya­nair s'havia ren­dit a la cap­ti­va­dora bellesa de Girona, és que no coneix com fun­ci­o­nen les mul­ti­na­ci­o­nals. Mai va ser amor, només era sexe de paga­ment, l'expressió més des­car­nada del negoci.

Però ara a Bar­ce­lona comen­cen a pro­var els efec­tes del pur­gant irlandès. L'obser­va­tori del trànsit aeri de la Cam­bra de Comerç acaba d'adver­tir que la presència de Rya­nair amenaça les opci­ons de fer del Prat un hub o un nus de con­ne­xi­ons inter­na­ci­o­nals. L'expli­cació és la seva agres­siva política comer­cial, que pot obli­gar les altres com­pa­nyies que ope­ren en con­nexió amb altres vols i aerolínies a reduir les seves freqüències quan se sola­pin. En altres parau­les, que per anar de Bar­ce­lona a qual­se­vol des­ti­nació inter­con­ti­nen­tal s'haurà de seguir pas­sant per Madrid, Frank­furt o París perquè amb preus reben­tats que impo­sen les low cost a les com­pa­nyies tra­di­ci­o­nals no els sur­ten els números. Això que és un pal per als que van de vacan­ces, és letal per als homes de nego­cis que no tenen temps per per­dre ni des­cans per rega­lar. I ho pot ser encara més per a una ciu­tat que aspira a ser un refe­rent pels orga­nit­za­dors dels prin­ci­pals con­gres­sos mun­di­als com ara el recent de tele­fo­nia mòbil, que ja veu­rem si en el futur torna a Bar­ce­lona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.