opinió

Aclariments de l'Ajuntament de Premià de Mar

El regidor d'Hisenda explica les mesures econòmiques municipals

En relació a l'arti­cle publi­cat el pas­sat 27 de maig, titu­lat Premià de Mar haurà de tor­nar a sane­jar els comp­tes per poder pagar les fac­tu­res dins el ter­mini, vol­dria fer els següents acla­ri­ments:

Un dels prin­ci­pals com­pro­mi­sos que l'actual equip de govern (Con­vergència i Unió i Esquerra Repu­bli­cana de Cata­lu­nya) per a aquesta legis­la­tura és endreçar els pro­ce­di­ments admi­nis­tra­tius de l'Ajun­ta­ment. De fet, un dels eixos cen­trals del nos­tre Pla d'Actu­ació Muni­ci­pal parla de l'Ajun­ta­ment Ama­ble. Amb la volun­tat d'ade­quar els ser­veis de l'Ajun­ta­ment a les neces­si­tats del ciu­tadà, hem dotat l'Ofi­cina d'Atenció al Ciu­tadà de noves eines informàtiques i estem tre­ba­llant per reduir la burocràcia, eli­mi­nant tots aquells tràmits inne­ces­sa­ris.

Dins d'aquest pla de millora, un altre dels objec­tius de l'equip de govern es va pro­po­sar des d'un prin­cipi va ser el d'agi­li­tar els paga­ments als proveïdors, objec­tiu que, atesa l'actual situ­ació de crisi econòmica en què ens tro­bem immer­sos, ha esde­vin­gut pri­o­ri­tari. En aquest sen­tit, des de l'Ajun­ta­ment som molt cons­ci­ents que cal que hi posem el nos­tre gra de sorra per millo­rar la liqui­dat de les nos­tres empre­ses, prin­ci­pal­ment les peti­tes i mit­ja­nes, així com també la dels autònoms.

El pla que s'ha ela­bo­rat pen­sant a afa­vo­rir els nos­tres ciu­ta­dans consta de tres punts bàsics. El pri­mer con­sis­teix en una millora interna del pro­ce­di­ment admi­nis­tra­tiu de l'Ajun­ta­ment per poder garan­tir que el ter­mini mitjà per apro­var una fac­tura sigui de deu dies.

El segon fa referència a la capa­ci­tat d'endeu­ta­ment extra­or­di­nari per pal·liar els efec­tes de la crisi. Els dar­rers anys, l'Ajun­ta­ment de Premià de Mar ha fet els deu­res quant al sane­ja­ment de les arques muni­ci­pals, i actu­al­ment dis­posa d'una capa­ci­tat d'endeu­ta­ment força favo­ra­ble, sobre­tot si la com­pa­rem amb la d'altres ajun­ta­ments veïns. Gràcies a això, en aquests moments tenim capa­ci­tat de poder fer un esforç d'inversió per reduir el ter­mini de paga­ment i donar liqui­di­tat a les nos­tres empre­ses. D'aquesta manera podrem faci­li­tar, dins de les nos­tres pos­si­bi­li­tats, la reac­ti­vació de l'eco­no­mia local. És per això que l'equip de govern ha anun­ciat que sol·lici­tarà un dels crèdits oferts pel govern esta­tal, a través del RD 5/2009 de mesu­res extra­or­dinàries, amb l'únic objec­tiu d'injec­tar liqui­di­tat als proveïdors muni­ci­pals i no tras­lla­dar-los la càrrega finan­cera.

Final­ment, estem tre­ba­llant per la sig­na­tura d'un con­fir­ming, per poder faci­li­tar el cobra­ment de les fac­tu­res als proveïdors en períodes de temps molt breus. D'aquesta manera, l'Ajun­ta­ment no només garan­tirà el cobra­ment de les fac­tu­res a 60 dies, sinó que els proveïdors que tin­guin una neces­si­tat de cobra­ment urgent, podran rebre aquests diners abans d'aquest ter­mini. Així un proveïdor pot arri­bar a tenir ingres­sats al seu compte els diners en una set­mana des del moment que pre­senti la fac­tura.

Amb l'impuls d'aques­tes mesu­res, l'equip de govern pretén poder fer front a una situ­ació econòmica greu per a tot­hom, inclo­sos els matei­xos ajun­ta­ments, amb l'objec­tiu d'aju­dar a millo­rar el dia a dia dels nos­tres ciu­ta­dans. Sens dubte la millor política social és trac­tar de man­te­nir els llocs de tre­ball dels pre­mi­a­nencs i les pre­mi­a­nen­ques.

*Regi­dor d'Hisenda Ajun­ta­ment de Premià de Mar



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.