Opinió

la GALERIA

DE barcelona

Autobusos

Final­ment, no hi ha hagut vaga de metro ni d'autobús. Com se sap, els tre­ba­lla­dors dels auto­bu­sos, una volta els del metro van accep­tar la gene­rosa pro­posta de l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, no han tin­gut altre remei que des­con­vo­car la vaga. Si tenim en compte que als de l'autobús no els agrada l'oferta muni­ci­pal, més tard o més d'hora –quan la con­jun­tura els sigui més propícia–, la vaga es farà pre­sent. Quina alter­na­tiva? Apro­fi­tant la con­jun­tura pri­va­tit­za­dora que recorre el món gràcies a la crisi econòmica, per què no pri­va­tit­zar TMB? No seria la pri­mera ciu­tat del món, ni l'última, en què el trans­port públic és pri­vat. El trans­port pri­vat, fun­ci­ona millor o pit­jor que el públic? Depèn. Hi ha ciu­tats en què fun­ci­ona millor i d'altres en què ho fa pit­jor. El que vull dir és que res no està escrit a l'avançada. Amb la pri­va­tit­zació de TMB, l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona ingres­sa­ria recur­sos i, amb tota segu­re­tat, la ciu­tat i el ciu­tadà pati­rien menys vagues de les que patei­xen. O és que pot­ser els tre­ba­lla­dors de l'empresa pri­vada –que saben que poden per­dre la feina si la com­pa­nyia va mala­ment– fan tan­tes vagues com els de la pública? La qüestió és si avui hi ha algun inver­sor dis­po­sat a com­prar –quin preu?– un negoci que, de moment, no sem­bla ren­di­ble. Abans de pri­va­tit­zar, cal­dria fer un estudi de via­bi­li­tat i obrar en con­seqüència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.