Opinió

LA GALERIA

Vigília de festa major

Després d'uns anys d'un cert ensopiment, sembla que la festa major de Palafrugell ara es va despertant altra vegada gràcies, en part, als grups de joves

Avui és Santa Mar­ga­rida. Comença la festa major de Pala­fru­gell. Després d'uns anys d'un cert enso­pi­ment, sem­bla que ara es va des­per­tant altra vegada. En bona part, gràcies als grups de joves que van repren­dre la festa a les ano­me­na­des bar­ra­ques. Aquest any la nom­brosa jove­na­lla naci­o­na­lista de Bir­res Bra­ves encara ha vol­gut ampliar-ho més i ha mun­tat el racó de la festa major, amb espec­ta­cles i sopars a la fresca al pàrquing de l'Ins­ti­tut Baix Empordà. Abans-d'ahir es va voler obrir les dia­des fes­ti­ves amb un pregó esce­ni­fi­cat pel grup de tea­tre Les Bam­bo­li­nes i pre­sen­tat per Pifer­rer, Ganuza, Jus­ca­fresa i Ortega que, a mena de tes­ta­ment de car­nes­tol­tes, va fer la crítica satírica del tarannà de la vila.

La vigília de la festa, ahir, es va far­cir d'actes, tots alhora i de difícil com­pa­gi­nació. Al pati ‘Bepes' de la bibli­o­teca muni­ci­pal va tenir lloc el lliu­ra­ment de pre­mis del Con­curs de Nar­ra­tiva Curta Festa Major. Els con­tes gua­nya­dors, que publica ínte­gra­ment la Revista de Pala­fru­gell, foren, en cate­go­ria juve­nil, El reflex de les ones, de Marc Abras; en cate­go­ria adults, es va repar­tir el premi entre El jardí de les parau­les, de Marc Araújo, i Pri­mera sor­tida de ‘sin­gles' de la senyo­reta M, de Muntsa Tortós.

A con­ti­nu­ació, al Tabe­rin del Tea­tre Muni­ci­pal, es va pre­sen­tar el calen­dari de l'Ajun­ta­ment, que aquest any ha con­fe­git el fotògraf Paco Dal­mau. Hi ha les fotos més sig­ni­fi­ca­ti­ves dels cin­quanta anys de Fes­tes de Pri­ma­vera i acaba amb una petició als poders públics dema­nant un Museu del Car­rou­sel, que es podria molt bé fer exten­siu a tota la comarca, cap­da­van­tera en rues car­na­va­les­ques.

Aquesta mateixa ves­prada el pin­tor Tano Pisano, resi­dent a Pala­fru­gell, va obrir la seva expo­sició a les Esco­les Velles de Begur, com sem­pre amb el suport dels seus incon­di­ci­o­nals amics pei­xos fre­gits.

La Fun­dació Pla va ini­ciar la pri­mera de les rutes guia­des d'estiu, que s'allar­ga­ran durant juliol i agost.

Avui i demà hi haurà balls, con­certs i sar­da­nes a plaça. Els con­certs seran al Tea­tre Muni­ci­pal i aquest any no seran gratuïts. Es paga­ran 2 euros i els diners que es facin es des­ti­na­ran al banc dels ali­ments. Avui hi haurà l'Amoga i demà, la Costa Brava.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.