L'apunt

L'APUNT

Homenatge a tota una Colla

Sabadell dedica un any a glossar, difondre i reivindicar la figura literària, periodística, intel·lectual i de compromís polític, entre altres facetes, de Joan Oliver
(Pere Quart). Aquest és també un homenatge a tot un moviment que al voltant dels anys vint del segle passat va voler donar una sacsejada al que consideraven un món gris amb l'única arma de la cultura i l'empenta. Era l'anomenada Colla de Sabadell i entre ells hi
havia Oliver, però també figures importants com els pintors Antoni Vila Arrufat, Joan Garriga i Ricard Marlet, i escriptors com Francesc Trabal i Joan Prat, entre d'altres. Organitzadors d'actes avantguardistes i fundadors d'Edicions La Mirada, van ser la llavor d'un activisme cultural crític que s'ha mantingut a la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]