El tramvia de les Gavarres

La pro­posta de la Dipu­tació sobre la via­bi­li­tat d'un tra­jecte fer­ro­vi­ari de cir­cum­val·lació de les Gavar­res ja no és una idea llançada al vol sinó un apro­fun­dit estudi que entra amb detall en aspec­tes tan con­crets com ara les para­des, la freqüència de pas o el preu del bit­llet. És, doncs, una pro­posta amb cara i ulls que mereix entrar en un debat argu­men­tat i obrir-se a les apor­ta­ci­ons que facin falta per tal que de l'estadi de pro­posta seri­osa, que ja ha asso­lit amb aquest docu­ment, passi al de pro­jecte via­ble, per a la qual cosa calen acla­rir alguns punts més. En pri­mer lloc, cal bus­car les com­pli­ci­tats de tots els nivells de l'admi­nis­tració per tal que aquesta idea sigui con­sen­su­ada al màxim des del ter­ri­tori i com­pa­ti­ble amb tots els nivells de pla­ni­fi­cació ter­ri­to­rial urbanístics i de trans­port del país, encara que sigui mirant a llarg ter­mini. Un cop uni­fi­cats els cri­te­ris, si és que totes les ins­ti­tu­ci­ons impli­ca­des són capa­ces d'asso­lir un acord, cal plan­te­jar les fórmu­les de finançament pos­si­bles per tal que el tram­via de les Gavar­res no passi a omplir el pro­fund calaix dels pro­jec­tes no rea­lit­zats. De moment, s'ha fet un pas cap a la con­creció. Si és l'últim, que no sigui per falta d'impli­cació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.