Editorial

El diàleg educatiu necessari

La vaga de l’ensenyament a Catalunya no és una bona notícia per a ningú; no ho és per al Departament d’Educació, ni per als mestres i professors d’infantil, primària i secundària, ni per a les escoles, ni per als pares, però per sobre de tot no és una bona notícia per als alumnes, i aquesta és la primera qüestió que haurien de tenir en compte les parts implicades en el conflicte. A partir d’aquí, i sense entrar en guerres de xifres absurdes, l’aturada i la manifestació que la va acompanyar constaten l’existència d’un malestar important entre els educadors, que cal abordar amb voluntat de diàleg per totes dues bandes, però sobretot amb voluntat d’avançar cap a un nou model que suposi una millora de la qualitat de l’ensenyament que proporcionem als nostres joves. I aquesta és una màxima que hauria de provocar l’autocrítica tant al conseller González Cambray com als sindicats de mestres. El govern té tot el dret a aplicar el seu programa en el camp educatiu, però també ha d’esforçar-se a explicar-lo a tota la comunitat afectada, contrastar-lo i estar obert a millorar-lo amb les seves aportacions; de la mateixa manera que els sindicats del sector han de poder defensar els interessos laborals i professionals dels mestres sense demanar la dimissió del conseller des del dia 1.

És evident que hi ha qüestions a parlar i a resoldre, com ara la sobrecàrrega del sistema educatiu, el desgast laboral provocat per quasi una dècada sostinguda de retallades, el sobreesforç que ha suposat mantenir les escoles obertes durant la major part de la pandèmia o el trastorn sobrevingut per la imposició judicial del 25% de castellà a les aules. Però també és cert que l’avançament del calendari escolar és una mesura prou racional en termes educatius perquè no pugui ser encaixada pel professorat. En tot cas, aquestes qüestions han de ser debatudes amb serenitat, amb rigor, amb voluntat d’entendre’s i, un cop més, pensant en l’alumnat i a construir un model educatiu més avançat. I això només és possible si totes les parts fan per restablir un diàleg constructiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.