Editorial

L’aposta del fabricant xinès de cotxes Chery

L’acord amb l’empresa catalana Ebro per produir a l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca cent cinquanta mil vehicles elèctrics a l’any confirma que el fabricant xinès Chery juga fort a Catalunya. Una associació que segueix la línia d’altres inversors orientals pioners, japonesos o coreans, que fa anys van començar la penetració comercial al nostre mercat. Chery, però, ha decidit fer un pas més i ha decidit que la millor opció de negoci era fabricar directament els vehicles aquí, tot i que en una primera fase només s’hi acoblaran, en el primer desembarcament d’aquestes característiques que es produeix a Europa. La primera conseqüència beneficiosa de l’operació és que permetrà avançar en el procés de reindustrialització d’un sector amb tanta tradició com aquest després de la sacsejada que va suposar el tancament de l’antiga planta de Nissan. Sobretot perquè preveu la recol·locació de 150 treballadors, en una etapa inicial, i d’un total de 1.250 d’aquí al 2029. I al costat de la creació de llocs de treballs cal afegir-hi també la feina que es proporcionarà a la indústria auxiliar que pivota al voltant de les plantes.

Els inversors xinesos han assumit que ja no en feien prou aprofitant la debilitat dels competidors europeus a partir dels seus baixos costos de fabricació, especialment arran dels advertiments de les autoritats comunitàries, decidides a equilibrar la situació amb nous aranzels. Per això l’aposta passa per entrar en el terreny de la fabricació i per oferir uns estàndards de qualitat homologables. Ara caldrà veure si els preus dels vehicles que surtin de l’Ebro-Factory podran ser també competitius. El primer que permetrà comprovar-ho serà, passat l’estiu, l’Omoda E5, que ara ja es ven com a importat a un preu per sota dels 38.000 euros, ajudes a la compra a banda. Al capdavall, que algú de fora vingui a instal·lar-se al nostre país per engegar processos de fabricació és positiu perquè ajudarà a la reactivació de l’automoció. Així ho indiquen els quatre-cents milions de la inversió, amb les ajudes públiques incloses, i el fet que l’escenificació de l’acord comptés amb l’aval de Pere Aragonès i Pedro Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.