La primera proposta ha de ser millorar el transport públic
El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, va proposar dilluns que el peatge dels túnels de Vallvidrera sigui més car d'entrada que de sortida de la Ciutat Comtal, amb la intenció de descongestionar la Via Augusta. En aquest mateix sentit, el regidor socialista també va recuperar la proposta que els túnels enllacin directament amb el carrer Numància. L'Ajuntament de Barcelona té l'obligació de cercar fórmules per millorar la mobilitat i fer arribar les propostes allà on calgui. I, encara més, a vegades les propostes més imaginatives són les que acaben funcionant millor. Ara, potser hauria estat més adient que la proposta no es fes a través dels mitjans de comunicació i sí al consell d'administració de Tabasa, l'empresa pública de la Generalitat que gestiona els túnels de Vallvidrera. I és que és justament en aquest consell, on es treballa per aplicar descomptes als vehicles amb tres o més ocupants o als que no contaminin tant. A banda d'això, les diverses propostes per millorar la mobilitat que fan les administracions continuen arrossegat un pecat original: el que cal, de veritat, és apostar pel transport públic i, sobretot, entre la primera i la segona corona, ja que, com admet García-Bragado, part del col·lapse que hi ha a la Via Augusta és a causa dels vehicles que provenen del Vallès. I és que hi ha qui podria usar el transport públic i no ho fa –i aquest, que pagui el que calgui– i qui simplement no pot perquè no té una oferta decent o està en la segona o tercera corona de transport i, per tant, li és molt més car. A més, la proposta llançada per Barcelona ha encès els ànims al Vallès, quan, en temes de mobilitat, una de les claus és cercar el consens.