La velocitat variable, positiva, però i els efectes ambientals?

El 15 de gener el Servei Català del Trànsit (SCT) va introduir la velocitat variable als accessos a Barcelona pel sud, concretament als trams de la C-31 i la C-32 entre Castelldefels i la capital catalana. Ara, el SCT ha fet el primer balanç, i les dues dades més importants són que la velocitat variable ha fet baixar a la meitat el nombre d'accidents amb víctimes i que la congestió del trànsit als accessos del sud de Barcelona arran de la limitació s'ha reduït un 25%. Aquesta dada, però, es refereix només a la C-32, ja que les obres a la C-31 impedeixen comparar-ne les dades. La majoria dels conductors tenen la percepció que hi ha hagut pocs canvis, i això pot estar motivat perquè el temps mínim que han guanyat, en 10 quilòmetres, és de 30 segons. Ara, el temps màxim, 3 minuts i mig, ja és més significatiu. A més, les dades indiquen que s'ha reduït a la meitat el nombre de vehicles que s'han d'aturar i tornar a arrencar, dada molt positiva per a la reducció de la contaminació. I és que en l'origen d'aquesta mesura hi ha la reducció de la velocitat a les entrades a Barcelona a 80 quilòmetres en el marc d'un pla per reduir la contaminació als nivells que exigeix la Unió Europea. La realitat, però, és que el Departament de Medi Ambient encara no ha justificat si això s'ha produït. Només s'han fet públiques dades d'estimacions, però cap mesura comparativa que indiqui que, efectivament, aquesta mesura serveix per alguna cosa. I, a més, si la millora anava en la línia del que diuen les estimacions que ha donat –un màxim del 4,5% de reducció de la contaminació–, podria quedar en res gràcies al fet que el mateix govern subvencionarà la compra de vehicles contaminants en el seu pla de promoció de l'automoció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.