Opinió

Ets innovador?

Per innovar no n'hi ha prou amb tenir idees brillants; aquestes
s'han de desenvolupar
i posar-les en pràctica de manera planificada

Afronta la qüestió de cara, amb un sí o amb un no. Vull dir que sigues honest, no ens perdis per les branques, no divaguis gaire i respon sense matisos, ets innovador? Potser et costa fer-ho així, potser t'agradaria que desenvolupés l'article, que et donés algunes pistes per ajudar-te a prendre partit, però per això he preferit agafar el toro per les banyes. Ah, ara deus pensar: té gaire importància ser innovador? Perquè probablement deus dir que tu no treballes a Silicon Valley ni al departament de no sé quina multinacional que cada dos per tres ha de treure al mercat productes nous. És a dir, que ni és tan necessari ser innovador, ni saps quin grau d'innovador cal ser per autodeclarar-te'n, oi? I és més, a què treu cap la pregunta, deus pensar? Ben senzill, m'ho pregunto perquè estic convençut que és necessari ser-ne, almenys intentar-ho. Bàsicament, ser innovador és ser valent, atrevit, juganer, obert de mires. Ser innovador és creure en el canvi, en el progrés, en què tot es pot fer d'una altra manera, sobretot de  forma diferenciada, perquè tot és matisable i amb una mirada polièdrica,  i si és compartida, encara més. Un innovador no pot ser dogmàtic, no pot creure en grans veritats, més enllà de tenir clar que les noves propostes són una eina fonamental per fer real l'endemà, perquè en això es basa la innovació: en crear el futur i no pas en contemplar-ne la creació.

Sí, Steve Jobs va ser innovador, però no només ell n'ha estat, com  deia no cal fabricar mòbils ni aplicacions per telèfons intel·ligents.  Innovador pot ser i n'ha de ser el professor de matemàtiques perquè cada  curs ha de reenfocar les classes per evitar que aquestes siguin  repetides; innovador n'ha de ser el forner per incorporar nous pans i  complements per al seu negoci; innovador n'ha de ser el periodista, per  enfocar els temes d'una altra manera i buscar noves fonts i evitar, així,  rovellar-se; innovador n'ha de ser el galerista d'art, descobrint nous artistes i nous mercats; innovador n'ha de ser l'entrenador de futbol, per dissenyar noves tàctiques i noves maneres de motivar el seu equip; innovador n'ha de ser el botiguer, perquè quan li demanen un producte que no té, investiga on el pot trobar i en pocs dies en disposa al seu comerç.

Però per innovar no n'hi ha prou amb tenir idees brillants; aquestes s'han de desenvolupar i, sobretot, posar-les en pràctica d'una manera planificada i rigorosa. Cal decidir-se. Fer un pas endavant en qualsevol cosa és ser innovador i sense innovadors les societats, les empreses i qualsevol col·lectiu és fan estàtiques, previsibles, avorrides i, el més  greu, amb data de caducitat. No és un tòpic, no, cal reinventar-se cada dia, sense por, perquè qui es queda quiet al final la paga. I és que la innovació fa créixer la productivitat, la il·lusió i l'enginy, perquè al capdavall, qui innova és que creu en ell mateix, pensa que el destí és en gran part a les seves mans.

Si no ets innovador ets un conformista i aquesta no és època per a conformar-se. A sant de què ens hauríem d'acontentar amb el que tenim? El futur l'hem de guanyar i el guanyarem amb cap i amb cor, creant, emprenent i innovant cada dia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia