Opinió

LA GALERIA

Més turistes que flors

És lògic que on hi ha negoci sempre hi hagi riscos col·laterals i ara cal treballar perquè un fet positiu no sigui un problema

Girona està plena. Molt plena. El cap de setmana ha estat un nou esclat habitual per Temps de Flors, però la gentada ara també s'acumula entre setmana. Girona està de moda i això s'ha de veure com un fet més que positiu. Figurar al mapa turístic europeu ha de ser vist pels gironins com un encert de les polítiques públiques i privades perquè l'estranger es fixi en aquesta ciutat petita, abastable i humana per on passa l'Onyar. L'èxit sempre comporta alguna contrapartida menys volguda. Potser alguns gironins opten per voltar poc per Girona els caps de setmana de flors i reserven la passejada entre pètals per a dimecres, quan els escenaris d'aquesta seixanta-dosena edició no tancaran fins a mitjanit. L'inici de Temps de Flors va anar precedit per la polèmica dels cartells de protesta dels veïns d'un sector del Barri Vell per la proliferació dels pisos turístics. Qualsevol massificació és dolenta, però les xifres parlen que a tota la ciutat hi ha 340 i escaig de pisos turístics. No sembla una xifra per preocupar-se encara. És lògic que on hi ha negoci fàcil sempre es generin riscos col·laterals, i ara cal treballar perquè un fet positiu no acabi esdevenint un problema per a la ciutat i alguns dels seus veïns. El perill més imminent és l'especulació. Alguns edificis sencers estan a la venda i ara quan s'enfoca el Barri Vell descobreixes més rètols que mai de pisos turístics en llocs poc versemblants. Tot i això, si els pisos turístics apareixen, si costa aparcar durant Temps de Flors, si és pràcticament impossible trobar taula durant els caps de setmana, també hem de fer tots plegats l'esforç per entendre que tots ens en beneficiem. Perquè els nostres pisos tenen més valor, perquè els empresaris en diran bé, tinguin una farmàcia, una gelateria o una petita i humil botiga de queviures. El pla estratègic de turisme ha de servir per garantir un equilibri entre turistes i veïnatge, un contrapès sempre difícil, però ara caldrà buscar-lo amb totes les parts implicades. Girona té un miler de places hoteleres, que al costat d'altres ciutats semblants espanyoles tampoc és una xifra desorbitada. Ara com ara es garanteix que el negoci dels hotels funcioni i l'aparició de pisos turístics demostra que el mercat per a Girona va a l'alça. Suposo que ningú vol tornar a la Girona grisa i solitària de fa temps, perquè l'èxit ja ha fet que la ciutat deixi de tenir uns certs aires de Florència per tenir el caràcter propi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.