Opinió

LA GALERIA

Aquelles casernes (i 4)

El 30 de maig del 1992 va tenir lloc l’últim concert a les casernes, amb Cicatriz, Kitsch i Código Neurótico. Va acabar amb disturbis

Arribem ja a la recta final d’aquesta minisèrie sobre la història musical de les antigues casernes militars de Girona. En el tercer episodi, per dir-ho així, ens vam quedar a final del 1991, amb una multitudinària nit de farra universitària protagonitzada per Umpah-Pah, Ja T’ho Diré –feia pocs mesos que els menorquins s’havien instal·lat a Catalunya, concretament a Biure– i Parriana, un dels grups destacats del rock més contundent i crític fet a les comarques gironines en la primera meitat dels noranta.

La llarga nit del 3 al 4 d’abril del 1992 va tenir lloc un dels últims grans concerts celebrats a les casernes: un macroconcert –com es deia llavors– protagonitzat per Els Pets, que hi van obrir la gira de Fruits sex, més Umpah-Pah, Sangtraït, Barri Baix i els osonencs Karda Fàstik. Hi van assistir 7.000 persones.

Per al 16 de juliol del mateix any es va anunciar l’actuació dels novaiorquesos Ramones a les casernes, dins la gira de Mondo Bizarro, però finalment aquell concert, amb Pulmons Negres i Barri Baix com a teloners, es va ajornar, oficialment per una fractura de braç del baixista C.J. Ramone, i al cap d’un temps es va suspendre. Finalment, els pares del punk van oferir el seu primer i únic concert a Girona el 18 de març del 1993, al Palau de Fires.

També es van suspendre, per raons meteorològiques, el concert que havia d’oferir a les casernes Celtas Cortos el 10 de juny, organitzat pels 40 Principals, i la presentació en directe de Lax’n’Busto a la ciutat, prevista per al 26 de setembre del 1992, que ja s’havia anunciat com un dels últims concerts a les casernes. “L’Ajuntament és conscient que l’espai no té bones condicions”, es va publicar llavors en aquest diari.

Així que l’últim concert que es va organitzar a les casernes és el que van protagonitzar, el 30 de maig del 1992, Código Neurótico, Kitsch i els bascos Cicatriz, organitzat pel programa La tronera, de Ràdio Salt, i la comissió Salt-Quilalí per recollir fons per a aquesta localitat nicaragüenca. Després del concert, va haver-hi enfrontaments entre part del públic i la policia, amb alguns ferits. Un final apoteòsic. Curiosament, aquesta història acaba com va començar: amb El Último de la Fila, que el 5 d’octubre del 1993 va estrenar el pavelló de Fontajau com a espai de concerts, igual que ho va fer el 1988 a les casernes. Aquelles casernes...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.