Opinió

LA GALERIA

Autobús urbà

A Girona, és cert que els autobusos et porten d’un punt a l’altre. Però tard i a rodolons. És excepcional el dia que són puntuals

Seria interes­sant saber si els res­pon­sa­bles del trans­port públic de Girona el fan ser­vir. Si la res­posta és afir­ma­tiva, encara seria més interes­sant saber si cre­uen que el ser­vei que s’ofe­reix és de qua­li­tat. I si la res­posta torna a ser afir­ma­tiva, és que ens enga­nyen quan diuen que l’uti­lit­zen. Perquè costa de creure que hi hagi per­so­nes que esti­guin satis­fe­tes amb aquest ser­vei. Bé, segur que entre els mili­ons d’usu­a­ris anu­als que diuen que té, n’hi deu haver que ja els va bé. És cert que els auto­bu­sos et por­ten d’un punt a l’altre. Però tard i a rodo­lons. Posem per exem­ple la línia 2, que molts usu­a­ris fan ser­vir per anar a l’hos­pi­tal Josep Tru­eta. És excep­ci­o­nal el dia que és pun­tual. O sigui, el dia que passa cada quart d’hora, que és com hau­ria de ser. Quan arriba i adver­tei­xes el con­duc­tor que fa 25 minuts que espe­res, es limita a arron­sar les espat­lles. Si anar tard ja s’ha con­ver­tit en la norma i no en l’excepció, com és que els res­pon­sa­bles de mun­tar les rutes no hi posen remei? L’única res­posta pos­si­ble és que no van mai en autobús. Si ho fes­sin també s’ado­na­rien que anar-hi s’ha con­ver­tit en un esport de risc. Sobre­tot per a la gent gran. Cal estar en molt bona forma per no aca­bar per terra per culpa de la manera com por­ten l’autobús els con­duc­tors i les con­duc­to­res. És un mira­cle sobre­viure als cops de volant i a les brus­ques fre­na­des i arren­ca­des a què ens tenen acos­tu­mats. Per no par­lar de la manera que tenen de trac­tar els pas­sat­gers quan alguna cosa no els va bé. No es tracta de recla­mar que siguin el súmmum de la deli­ca­desa, però sí que el tracte sigui edu­cat i cor­recte. Per aca­bar d’arro­do­nir tot ple­gat, sem­bla que l’autobús urbà de Girona és dels més cars del nos­tre entorn. Tot ple­gat fa que fer ser­vir el trans­port públic es con­ver­teixi en un acte de fe. I que les cri­des a uti­lit­zar-lo amb l’argu­ment de la sos­te­ni­bi­li­tat, es que­din en paper mullat. Ara que farà 30 anys que es va crear l’empresa Trans­ports Muni­ci­pals del Gironès, pot­ser seria un bon moment per fer balanç i no espe­rar més per ana­lit­zar què falla i què cal millo­rar. Sem­bla que l’Ajun­ta­ment de Girona, encara que tard, ja ha posat fil a l’agu­lla i ha començat a estu­diar com reor­de­nar tot el trans­port urbà. Els 3,2 mili­ons de viat­ges rea­lit­zats i 1,4 mili­ons de quilòmetres recor­re­guts l’any pas­sat són prou motiu per fer-ho.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia