De reüll
La bellesa dels àngels
La marca de llenceria Victoria’s Secret no vol ser qualificada de sexista
Els àngels no tenen sexe. Però fins ara les hem vistes (sempre elles, sempre en femení) amb calcetes finíssimes, transparents, i amb pèl púbic inexistent, amb blondes adornant els sostenidors amb cèrcol, perquè així el pit apunta amunt, o amb plomes de vedet del Paral·lel, o amb perles de la besàvia, de blanc virginal o de negre, que sempre fa elegant, o d’un vermell sang que sempre ho fa tot una mica més picant, amb puntes a les costures que fan coïssor però fan tan bonic, tan preciosista, tant de llenceria fina, aquella que és cara i és incòmoda i que la botiguera t’embolcalla amb capseta i paper fi, com si fossin bombons, i que et regalaven les amigues per a la nit del dia que et casaves. La marca de roba interior Victoria’s Secret vol netejar la seva imatge arran de les crítiques dels últims anys pel fet de promoure, a través d’una desfilada que era un xou sexista i perniciós, un estereotip de dona sempre blanca i sempre Barbie. Però també s’hi han destapat escàndols per assetjament. Ara en seran imatge, entre altres, la model transgènere Valentina Sampaio i la futbolista i activista LGTBI Megan Rapinoe. Deia un directiu que van deixar de “pensar en el que volien els homes per pensar en el que volen les dones”. Han pensat que perdien diners i que calia fer alguna cosa perquè volguéssim tornar-hi a comprar calces i sostenidors com si fossin bombons.