La política del màrqueting
La margarida de l'N-II se segueix desfullant a Madrid. Ara sí, ara no, ara a mitges. Convindrem que la carretera hauria de fer, pel cap baix, un parell de dècades que estigués desdoblada a l'altura de les comarques gironines. Motius en sobren. Perquè és la connexió amb Europa, perquè hi circulen milers de camions cada dia i perquè cada any s'hi perden massa vides.
La política, però, continua a la seva i si cal fer màrqueting, en fa. Fa unes setmanes s'anunciava que la retallada en infraestructures afectava l'N-II. Els treballadors dels trams en obres fugien alertats perquè el govern de Madrid ho aturava tot. Queixes i crítiques del món local i indignació dels usuaris que ja assumien que els revolts perillosos, les tanques de formigó estrenyent la carretera i la mala il·luminació es convertirien en tradició al llarg de l'autèntica carretera de la vergonya. L'anunci queia com si a un nen petit li treus tota la bossa de caramels que es deleix per menjar-se i que els pares li havien promès durant anys. Miracles del màrqueting només vàlids pocs mesos abans de les eleccions permeten fer marxa enrere i anunciar el rescat d'un tram de l'N-II. Alguns desmemoriats acaben veient l'anunci com a positiu, però en realitat és només un caramel de la gran bossa. I cal recordar al ministre Blanco i al govern de Zapatero que quan li dónes el caramel, el nen deixa de plorar, però no vol dir que estigui content.