De reüll
Educació 2030
La comunitat educativa està immersa en els projectes educatius que ha de desenvolupar cada centre escolar i que prenen com a referència els valors de l’Agenda 2030 aprovada per l’ONU el 2015 i que els governs d’arreu, des d’estatals fins a municipals, han traslladat a les seves normes legals i que comencen ara a aplicar-se o, si més no, a estar en el focus de l’acció política. Aquests valors més que mai posen el focus en la sostenibilitat del planeta i aborden els àmbits del planeta, les persones, la prosperitat, la pau i les aliances. Entre els disset objectius, n’hi ha un que busca precisament “garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom”. Aquest punt que fa referència precisament a l’educació es converteix en el motor de l’Agenda 2030, ja que es deixa en les mans i ments dels mestres educar la ciutadania que haurà d’assolir aquests valors en els propers vuit anys en un món, canviant i en tensió, que sembla girar en direcció contrària. I és precisament un informe de la Unesco el que demana dotar de recursos i inversions importants la comunitat educativa per tal d’aconseguir una educació de qualitat com a bé comú. I aquí estem al final de la cua en inversions com per fer-ne propaganda!