Opinió

De set en set

Excursió al lideratge

Aquesta set­mana ha fet un any que es va posar en marxa l’SX3, una reno­vació a fons del tra­di­ci­o­nal canal infan­til Súper3. El llançament del nou canal va topar, sobre­tot, amb un escep­ti­cisme gene­ral; gai­rebé ningú creia que la Cor­po­ració podia tor­nar a ser líder de l’oferta infan­til i juve­nil. El repte era majúscul perquè el con­sum tele­vi­siu ha can­viat de dalt a baix, sobre­tot entre infants i ado­les­cents, que ja han cres­cut en l’era de les pla­ta­for­mes digi­tals i miren el que volen quan volen. I perquè el català era un reducte tes­ti­mo­nial entre la ina­bas­ta­ble oferta.

Un any després, podem cele­brar una victòria per a la llen­gua, per a la tele­visió pública i per a mol­tes famílies: con­tra tot pronòstic, els nos­tres fills tor­nen a mirar la tele­visió en català. En només un any l’SX3 s’ha con­ver­tit en líder d’audiència del prime time infan­til per a nens d’entre 4 i 12 anys. Ha pas­sat de ser quart a pri­mer, superant Clan, Boing i Dis­ney Cha­nel. Les bones xifres d’audiència també es noten en les repro­duc­ci­ons de vídeos, que han cres­cut un 88% res­pecte de l’any ante­rior.

Som un país amb més tendència a cele­brar der­ro­tes que victòries segu­ra­ment perquè, per desgràcia, de victòries no en tenim gai­res. És per això que cal cele­brar-les totes, i aquesta és una victòria de país, perquè amb l’SX3 les gene­ra­ci­ons que pugen no només s’entre­te­nen sinó que apre­nen una deter­mi­nada manera d’enten­dre el món, amb uns valors, uns refe­rents cul­tu­rals, des de l’estima al ter­ri­tori, i en la llen­gua pròpia. I si no, apun­teu-vos un dia a l’excursió del Titó, el nou refe­rent gene­ra­ci­o­nal dels petits, i enten­dreu fins a quin punt l’excursió al lide­ratge de l’SX3 és cru­cial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.