Opinió

Raça humana

Sorpresa darrere una reserva d’hotel

Conviden l’equip de futbol del meu fill a un torneig que se celebra a Aragó i, atès que el grup és ben trempat, els pares i mares triguem mig segon a votar a favor d’anar-hi. El següent pas és buscar un hotel on pernoctar una única nit. En veiem un on sembla que la relació qualitat-preu encaixa amb la nostra pretensió i acordem fer una reserva de les que es poden cancel·lar fins hores abans de l’arribada. Tramito la meva reserva just abans d’anar a dormir. La meva habitació, triple, puja a 121,55 euros. Al matí, una mare de l’equip proposa trucar-hi, aviam si ens fan preu de grup i ens estalviem calés. El recepcionista, molt amable, ens indica que, atès que som més de quinze persones, ens podem beneficiar d’un descompte, amb l’única condició que haurem d’avançar la meitat dels diners. Ens demana que ho gestionem a través del servei de reserves, on enviem un mail amb els detalls. La resposta, hores més tard, ens fa pensar que hi ha un error. L’habitació triple puja a 126 euros. La doble, que la nit anterior costava 95 euros si s’anava per lliure, manté el preu, però ara amb el descompte del grup. El missatge clou amb un “confiem que la nostra proposta sigui del seu interès”. Truquem per aclarir-ho. Una altra persona, ara una dona, ens diu que aquests són els preus del grup i, ofesa, ens pregunta si esperàvem un descompte de trenta euros per habitació. Doncs mira, trenta euros obvi que no, però tampoc que fossin més cares que una estona abans, reservant un per un. Tornem a tafanejar el web. Efectivament, els preus ja han pujat i estan per sobre dels que ens ofereixen com a grup. Sabem que existeix el revenue management –adaptar els preus a la demanda– però no ens esperàvem aquesta presa de pèl.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.