Opinió

De reüll

Continuarà...

En la nos­tra sèrie d’entre­vis­tes a pro­fes­si­o­nals de l’art Situ­ació crítica, és recur­rent un retret als mit­jans de comu­ni­cació: per­dem el nord amb les sub­has­tes i amb les polèmiques que afec­ten les obres i els artis­tes. Tot això, inclosa la necrològica, acaba ocu­pant titu­lars de sis colum­nes men­tre l’acti­vi­tat diària del sec­tor i la rea­li­tat de les males con­di­ci­ons amb què tre­ba­lla cada vegada tenen menys presència a les pàgines físiques o digi­tals de la premsa. La prova la tenim aquests dies amb el supo­sat qua­dre d’Edgar Degas sub­has­tat a Todo­co­lección per menys de mil euros perquè el seu pro­pi­e­tari el donava per fals. Tots els mit­jans n’han infor­mat, inclo­sos aquells que no acos­tu­men a dedi­car ni un minut dels seus tele­di­a­ris o dels seus pro­gra­mes d’entre­te­ni­ment a l’art i a la cul­tura en gene­ral. Em per­me­tran que avui els reco­mani que lle­gei­xin el repor­tatge d’inves­ti­gació (https://​www.​elpuntavui.​cat/​cultura/​article/​19-​cultura/​2426258-​l-​origen-​fosc-​i-​intrigant-​del-​degas-​de-​tod​ocol​ecci​on.​html?​cca=3) que hem pre­pa­rat sobre la història inèdita d’aquest Degas que, més enllà de si és autèntic o no (ja trau­ran les seves pròpies con­clu­si­ons), revela mol­tes coses de les dramàtiques vicis­si­tuds del nos­tre patri­moni artístic durant la Guerra Civil. Amb l’ajuda dels his­to­ri­a­dors de l’art San­tos M. Mateos i Beli Arti­gas, refe­rents de rigor, hem resolt enig­mes impor­tants de la vida d’aquest qua­dre. Però en que­den d’altres per esbri­nar. Con­ti­nuarà…



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.