De set en set
L’ampliació del Prat revifa
El PSC mai ha abandonat la voluntat d’ampliar l’aeroport del Prat, i una de les primeres accions del govern socialista ha estat demanar la convocatòria de la comissió tècnica sobre el Prat. Diu el govern que no té cap opció concreta sobre l’ampliació, perquè és justament això, les diferents opcions, el que ha de proposar aquesta comissió. Bé. A veure quines hi surten per ampliar la capacitat de l’aeroport sense posar en risc ni els valors mediambientals de l’entorn ni la pau mental dels veïns de Gavà i Castelldefels. Des que ERC es va negar a la proposta d’ampliació que volia Aena s’han escoltat tot tipus de propostes, també dels republicans. Que si canviar l’operativa de l’aeroport unes hores al juliol i l’agost i fer reviure el malson que va ser per al veïnat l’entrada en funcionament de la tercera pista, fa 20 anys. Que si insonoritzar els habitatges dels barris costaners per sotmetre’ls a la distopia d’una població engabiada a casa, sense poder obrir finestres per no patir el soroll dels motors dels avions a pocs metres. Que si crear noves llacunes per substituir la Ricarda, en cas que s’opti per allargar la tercera pista. Aquesta última ha estat proposta del nou secretari de Medi Ambient, l’ornitòleg Jordi Sargatal, que ha provocat l’alarma de col·lectius ecologistes. Val a dir que una opció similar es va introduir com a compensació ambiental de la passada ampliació del Prat, el 2004. Els ocells s’instal·len allà on troben un espai adient. Però les llacunes que es van crear llavors es troben en un deficitari espai de conservació, que ha impactat en la biodiversitat.