Raça humana
El Nadal i la compra ‘online’
Un familiar explica que se li ha trencat la corretja del rellotge i ni tan sols ha acabat de pronunciar el final de la frase que ja està buscant quina plataforma de venda online li serveix el producte amb la màxima celeritat. Si la necessitat fos la d’un respirador elèctric, dubto que actués amb tanta pressa i tanta dependència. El resultat de la recerca el du fins a una empresa que li proporcionarà l’objecte del desig l’endemà de la compra. Vint-i-quatre hores li semblen un temps raonable, sobretot perquè ningú li pot subministrar al moment, així que tira endavant l’operació. Ni tan sols li ha passat pel cap l’opció que realment sembla la més accelerada, davant aquest nivell d’addicció a les noves tecnologies traslladades a un rellotge, que no és altra que buscar una botiga de les de tota la vida i adquirir-la allà. L’hauria obtingut a l’instant perquè l’hora del dia en què explica el drama que està vivint està compresa dins la franja en què els establiments tenen aixecades les persianes. Algú li fa arribar aquesta observació i li indica que, si tanta pressa té, es desplaci uns quants metres i busqui una botiga. Però resulta que vol una corretja de no sé quina marca i d’un color concret i hauria d’agafar el cotxe, o el transport públic, perquè l’establiment més proper que la hi pot servir és a tres o quatre quilòmetres de distància. I simplement li fa molta mandra muntar tot un sidral per aconseguir la corretja quan la hi poden servir en safata, a casa seva, unes hores després. Lamenta profundament, però, que la rellotgeria que tenia dos carrers més amunt de casa seva, on tenien corretges, i piles, i tots els complements necessaris, estigui tancada de forma permanent. No va poder lluitar contra la venda online, detalla. I tot seguit comença a fer la relació de tots els paquets que ja té demanats a les plataformes de comerç electrònic de cara a Nadal.