De set en set
Comprar per sobreviure
A Reus, una ciutat que històricament ha tingut un fort prestigi comercial, han creat un segell per identificar els comerços històrics i una nova ruta turística que hi va vinculada, per afavorir la conservació de la identitat local i enfortir el ben anomenat comerç de proximitat. A Manresa han activat un nou i ambiciós pla de promoció i dinamització del comerç local. A Girona, Centre Eix Comercial ha posat en marxa la campanya de Nadal del mateix tipus de comerç amb l’eslògan El teu Nadal el nostre regal, per reforçar el contacte amb la seva clientela. A Tarragona, una quarantena de comerços han estat seleccionats per formar part del projecte de promoció i transformació comercial Ets Emblemàtic, un programa, diuen, que identifica les parades de mercat, negocis o comerços que són singulars, per “reforçar els valors identitaris i diferencials del comerç de la ciutat”. L’Ajuntament també ha impulsat un estudi sobre els locals tancats al centre comercial urbà. A Centelles i Tona, a Osona, han decidit treballar plegats per revitalitzar el comerç local i fomentar l’emprenedoria. La llista d’accions es multiplica en molts altres municipis. És tan extens com exemplificador dels esforços que cal fer per ajudar a la supervivència d’un tipus de botigues que no només exposen a desgana una sèrie de productes a les lleixes. La defensa –que es va repetint any rere any com un mantra–del petit comerç només té un camí: comprar-hi. Sobretot aquests dies, i fins just passat Reis, que tenim a sobre la gran campanya comercial de l’any. També per als petits.