De set en set
La nevera de l’art
La primera vegada que vaig entrar a Bagels&Beers vaig al·lucinar fort amb una nevera que em va cridar l’atenció com ho hauria fet una exposició de Joan Miró o una pel·lícula de Luis Buñuel. Era un refrigerador ple de fileres de llaunes de cervesa artesana amb unes etiquetes magnífiques que em van portar a pensar, a l’instant, en un nou art urbà que desconeixia. A la part alta de la nevera, una inscripció en lletra majúscula ho resumia tot: For the love of craft (Per l’amor a l’artesania). Les etiquetes de les cerveses artesanes s’han convertit en una forma d’expressió artística i creativa. No només serveixen per identificar el producte, sinó que també reflecteixen la identitat de la marca i el seu compromís amb la qualitat i la tradició. Avui trobem cerveses amb dissenys innovadors i visualment impactants que poden incloure il·lustracions, tipografies distintives i colors vibrants. Moltes etiquetes inclouen històries sobre el procés de fabricació i els ingredients utilitzats o les inspiracions culturals (el cinema, Miró, Dalí, l’art abstracte, el minimalisme, el pop art, el grafit) que traslladen a unes llaunes dignes de col·leccionista. Els dissenyadors, com els cuiners de cervesa, fan alquímia de l’estètica i creen composicions que comuniquen i expressen al mateix temps. Pura avantguarda. Mireu SOMA, LIMBIK, HOPPIT, DOSKIWIS, GRO, LA PLAGA, LA PIRATA, GARAGE, ESPIGA, CALEYA, DMR, KOM, LA CALAVERA, REC, MARESME, BIERBOI, CARAVELLE o LO VILOT, per esmentar-ne algunes. Observeu les seves llaunes com si fossin quadres: l’art està servit i arriba trepitjant molt fort.