La contra
Pedigrí amb bombolles
Un saló reuneix cellers de tota mida per potenciar el consum del cava reserva i gran reserva català, ideal per acompanyar els plats principals
A fora del Majestic queia aigua, i a dintre, també. El que semblava una fuita de l'aire condicionat va fer córrer el personal de l'hotel ahir a la tarda per evitar el mullader al miler d'assistents que s'esperaven al que va ser el primer saló del cava reserva i gran reserva català. De fet, amb una copa a la mà del millor producte escumós dels cellers de la terra, ningú es preocupava gens pel que baixava del cel.
Tothom semblava feliç i encantat pel naixement d'una iniciativa que vol promocionar la gamma alta del cava. “Ens havíem ocupat molt dels de qualitat mitjana i baixa i ara volem complementar l'oferta perquè hem notat que el sector ho demana”, explicava el director general d'Agricultura, Joan Jané. Freixenet, per exemple, mostrava ampolles que no veiem als anuncis de Nadal, com el seu Reserva Real.
“El cava fresc i fruitat s'associa molt bé amb l'aperitiu i també amb les postres, però no es coneix tant que bé que lliga el gran reserva amb els plats principals: és desengreixant, intens, complex, i a més és moderat en alcohol, té una acidesa equilibrada i és digestiu...”, explica Agustí Torelló al costat de la preciosa ampolla (com una àmfora antiga) del seu Kripta, un brut nature fet amb vinyes de més de 60 anys.
Al seu estand la xef Mey Hofmann apuntava un detall interessant: als restaurants de categoria com el seu ja fa temps que la clientela ha descobert les bondats de començar l'àpat amb un gran reserva i no deixar-lo fins al final (fins i tot lliga amb les seves noves xocolates, que son com sardines en llauna) i explica que el xampany francès ja no és competència del cava. Però, per si de cas a Madrid no ho tenen tan clar, dimarts que ve s'hi farà un altre saló com el d'ahir (organitzat per les patronals del cava), que acull cellers de tota mida.
“El sector del cava afortunadament resisteix la crisi bé si saps fer una bona gestió”, apunta Xavier Nadal, que presentava joies com la nova anyada del RNG (en honor del besavi fundador de les caves, Ramon Nadal Giró), un cava amb criança, cos i estructura que surt per 22 euros. A prop seu, Toni de la Rosa Torelló es mostrava orgullós de la trajectòria comercial del brut gran reserva per al qual Custo va dissenyar una etiqueta plena d'espermatozoides (“l'escuma de la vida”).