Opinió

Tramcamp, més a prop

Dilluns passat va tenir lloc una jornada sobre el Tramcamp, a iniciativa del Col·legi d'Enginyers Industrials. Són dues bones notícies, que el projecte avanci –no és fàcil– i que en parlin tots els agents implicats. I n'hem de parlar per esvair dubtes i aclarir conceptes. Que a hores d'ara hi hagi qui discuteixi el traçat exacte per aquest o per aquell carrer és prematur en aquests moments del projecte. I seria bo que no hi hagués una mena de cursa per veure qui esgarrapa més estacions. El Tramcamp ha de funcionar a escala metropolitana, i no s'ha de plantejar per resoldre problemes de mobilitat interna de cadascuna de les poblacions. Cada parada alenteix la circulació, i el fa menys competitiu en el trànsit entre poblacions.

Aquesta dimensió metropolitana ens ha de fer veure el Tramcamp com un mitjà per a un nou territori, no només com una resposta al que existeix. Necessitem el Tramcamp perquè som metropolitans, i el necessitem per fer millor aquesta realitat metropolitana. Altrament, en tindrem tots els problemes sense les eines per solucionar-los.

I encara un apunt econòmic: les comparacions que fa algú amb el transport per carretera no inclouen –en el cost del bus, per exemple– l'amortització de la infraestructura, la carretera, que paguem entre tots. Si hem de fer comparacions, les hem de fer bé. Si no, fem demagògia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.