Articles

La contraportada

L'home tranquil

El lama tibetà Ringu Tulku presenta a Barcelona un llibre en què ensenya a entrenar les emocions per aconseguir acceptar els problemes i ser feliços

“No m'estra­nya que esti­gueu estres­sats! Ho voleu fer tot en una sola vida. En canvi, jo no tinc pressa, perquè després d'aquesta vida en tindré una altra. I una altra... i una altra”. El lama tibetà Ringu Tulku va fer les delícies d'un públic emba­da­lit que no va dub­tar a assis­tir a la seva con­ferència tot just una horeta abans del par­tit en què el Barça va gua­nyar la lliga, dime­cres pas­sat. Fun­da­dor de l'orga­nit­zació huma­nitària inter­na­ci­o­nal Bod­hic­hary, que té una seu a Bar­ce­lona, Ringu Tulku, un dels lames amb més segui­dors al món, ha estat tota la set­mana a la capi­tal cata­lana per diri­gir-hi un curs de medi­tació.

En la con­ferència que va fer a la lli­bre­ria Ber­trand per pre­sen­tar el seu dar­rer lli­bre, La trans­for­mació de la ment. Els ense­nya­ments del lo jong –edi­tat per Viena Edi­ci­ons, com El budisme expli­cat als occi­den­tals, que va ser un veri­ta­ble best seller–, va voler difon­dre un mis­satge espe­rançador: “Sovint quan tenim un pro­blema obli­dem les coses bones que tenim i fem com si res fos bo. Això no és ser rea­lista: hem de recor­dar-nos a nosal­tres matei­xos que no ens hem de sen­tir mala­ment per un
sol pro­blema, perquè hem de mirar la tota­li­tat del que tenim”. “Ten­dim a voler alli­be­rar-nos d'un pro­blema i no som feliços perquè quan el solu­ci­o­nem ens en ve un altre, i quan arre­glem aquest segon pot­ser ens en vénen dos més, i així no s'és feliç”. Per això sosté Rignu Tulku Rim­potxé que l'aversió que tenim a la infe­li­ci­tat i al pati­ment ha de can­viar. “Quan tin­guem la capa­ci­tat emo­ci­o­nal d'accep­tar els pro­ble­mes, en tin­drem menys”, manté, i divulga que per no tenir por dels pro­ble­mes hem d'entre­nar-nos. El seu dar­rer lli­bre és pre­ci­sa­ment això: una guia per apren­dre a can­viar el patró del nos­tre pen­sa­ment donant ins­truc­ci­ons pre­ci­ses sobres diver­sos aspec­tes de la vida quo­ti­di­ana. Explica la pràctica del lo jong (que sig­ni­fica “entre­nar la ment”), per acon­se­guir una major feli­ci­tat.

No estar tan cen­trats en nosal­tres matei­xos i apro­par-nos als altres a través de la com­passió és el que dóna la veri­ta­ble feli­ci­tat, asse­gura aquest savi budista, que no dubta que tot­hom té dins seu els meca­nis­mes per ser feliç perquè totes les limi­ta­ci­ons ens les hem impo­sa­des nosal­tres matei­xos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.