L'APUNT
Multinacionals i català
La Plataforma de la Llengua va destapar un altre cop divendres les vergonyes del país en fer públic un informe que les grans empreses i multinacionals presents a l'Estat continuen sense etiquetar en català un any i mig després d'haver-se aprovat el codi de consum, que estableix que l'etiquetatge dels productes ha de ser, almenys, en aquesta llengua. Només una marca, la cervesera San Miguel, s'ha adaptat a la normativa vigent. Més de trenta anys després, doncs, de l'arribada de la democràcia, la llengua catalana continua sent marginada i, el que és més fotut, el govern català, que l'hauria de defensar a ultrança, no ho fa, i l'espanyol, encara que en tindria l'obligació, fuig d'estudi. Som, però, davant d'una anomalia molt greu, que no toleraria cap ciutadà d'un país normal. Només caldria preguntar a espanyols, francesos o eslovens què els semblaria que les seves llengües oficials no fossin als productes que compren als súpers. I el que fa més pena, per no dir ràbia, de tot plegat és que només ens caldrien uns quants dies d'independència per veure com les mateixes multinacionals que ara ens menyspreen, comencen a etiquetar en català. El temps ho dirà.