Opinió

Desclot

Mercadona i Consum

En els anys setanta, les petites indústries valencianes distribuïen els seus productes per tot l'Estat. L'economia local s'estructurava encara a l'entorn de la taronja, que s'exportava arreu d'Europa. Mobles, joguets, ceràmica i teixits la complementaven i competien amb els productes catalans dins Espanya. I això era tot i això era prou. En l'any 14 d'aquest segle, la taronja s'ha evaporat, la petita i la mitjana indústria han reculat i la força productiva del país s'expressa a través de grans companyies de distribució, com ara Mercadona i Consum. Mercadona tenia, el 2011, 70.000 treballadors i facturava 17.800 milions d'euros. Una part important, a Catalunya, on s'enrama com l'oli. El país ha canviat i els seus empresaris, també. A finals dels anys setanta, la UCD va impulsar l'anticatalanisme, una cortina de fum per deslegitimar l'esquerra i legitimar franquistes que el PP va fer seva. Molts empresaris van finançar la broma. Gairebé 40 anys més tard, el Partit Popular és un règim en caiguda lliure i desbandada. L'última barbaritat que ha perpetrat el partit únic ha estat enganyar la Comissió Europea amb les xifres del dèficit i del deute. Ara, la Generalitat està sent investigada i Alberto Fabra, en lloc de plantar cara a Madrid per exigir un tracte fiscal just, ha tornat a treure anticatalanisme. Però Mercadona i Consum li han dit prou. “Qualsevol actitud que posi en perill la relació amb Catalunya no és la més adequada”, alerten. El mercat diu que no. Visca la revolució!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia